Magazine partenere BF.ro care rulează în această perioadă campanii de reduceri.

Furturile din magazine ating un nou record în Germania; pierderi de aproape 5 miliarde € pentru retaileri

Inflația, sărăcia sau protest? Retailul german înregistrează cele mai mari pierderi din cauza furturilor

Retailul german pierde tot mai mult din cauza furturilor, iar 2024 a marcat un nou maxim istoric. Conform unui studiu al EHI Retail Institute din Koln, magazinele din Germania au înregistrat pierderi de inventar în valoare de 4,95 miliarde de euro, în creștere cu 3% față de 2023. Este cea mai mare sumă înregistrată până acum. Din total, furturile comise de clienți reprezintă 2,95 miliarde de euro, în creștere cu aproape 5%. Alte 890 milioane de euro provin din furturi comise de angajați, iar restul sunt pierderi cauzate de furnizori, servicii externe sau erori interne de tip etichetare greșită.

Raportul e bazat pe datele a 98 de retaileri care gestionează peste 17.000 de magazine în toată Germania. Se estimează că fenomenul duce la o creștere artificială a prețurilor cu aproximativ 1,5%, din cauza costurilor legate de prevenție și pierderi. Studiul evidențiază și rolul tot mai important al grupărilor infracționale organizate, care ar fi responsabile pentru circa o treime din pierderile totale.

Printre cele mai furate produse se numără articole mici cu valoare mare: alcool și cafea din supermarketuri, aparate de ras și parfumuri din farmacii, dar și electronice și haine de brand. Inflația contribuie și ea la problemă – potrivit autorului studiului, nu e clar dacă furturile sunt rezultatul lipsei de bani sau al unei forme de protest față de scumpiri.

Problema nu e izolată – și alte țări europene și SUA se confruntă cu un val similar de furturi după pandemie. Retailerii reacționează prin măsuri mai stricte: sisteme de supraveghere avansate, blocaje de securitate pe produse și obligativitatea scănării bonului la ieșirea din magazine, în special în zonele cu self-checkout, care au devenit o vulnerabilitate pentru securitate.

Sursa: profit.ro


Autor: Claudia Gheorghe