Kaufland construiește primul său hipermarket din Otopeni; vinde și un teren de 4,5 hectare pentru apartamente
Noutăți în Otopeni: Kaufland deschide primul magazin și vinde un teren pentru dezvoltări rezidențiale
Retailerul german Kaufland, lider pe segmentul hipermarketurilor în România, va deschide primul său magazin din Otopeni, într-o zonă strategică de pe strada 23 August, nr. 214, lângă Lidl. Hipermarketul se află în stadiu de autorizare, va avea o suprafață comercială de peste 5.200 mp și va beneficia de o parcare generoasă cu 273 de locuri. Este al șaptelea magazin din județul Ilfov pentru rețea, după cel din Pipera deschis în 2024.
Investiția se face pe un teren de 9,2 hectare achiziționat anterior de Kaufland, care a fost parcelat în cinci loturi. Pe lângă spațiul alocat noului hipermarket, retailerul a păstrat un alt lot de circa 18.000 mp pentru o viitoare galerie comercială. În același timp, o suprafață importantă – aproximativ 45.000 mp – este scoasă la vânzare. Terenul figurează în planul urbanistic ca zonă rezidențială, ceea ce îl face potrivit pentru un ansamblu de apartamente. Este unul dintre cele trei terenuri pe care Kaufland le vinde în acest moment, alături de loturi din Iași și Baia Mare.
Kaufland își extinde constant rețeaua națională, care a ajuns recent la 193 de hipermarketuri, și are în plan o nouă unitate și în Domnești, Ilfov, lângă un viitor cartier de vile. În 2024, afacerile retailerului au crescut cu 6%, ajungând la 19,6 miliarde de lei (circa 3,87 miliarde euro), potrivit datelor oficiale. Deși se menține pe locul doi în clasamentul retailerilor alimentari din România, imediat după Lidl, ambele branduri fac parte din grupul Schwarz, cel mai mare grup de retail alimentar din Europa și al patrulea la nivel global după venituri.
Dieter Schwarz, fondatorul grupului, este în prezent cel mai bogat german, cu o avere estimată la 46,5 miliarde dolari, conform Forbes. În timp ce Lidl continuă să domine topul vânzărilor, expansiunea agresivă a Kaufland pe piața din România și repoziționarea unor active imobiliare sugerează o strategie de consolidare care vizează și segmentul dezvoltărilor mixte – retail și rezidențial.
Sursa: profit.ro
Autor: Claudia Gheorghe