Lidl deschide primul magazin exclusiv non-alimentar din rețea; test de piață în Germania, aproape de granița cu Elveția
Magazin Lidl fără alimente? Primul „Home & Living” e deja deschis în Germania
Lidl face un pas neașteptat și își extinde strategia de retail prin lansarea primului magazin dedicat exclusiv produselor non-alimentare, într-un format complet separat de cel tradițional. Deschiderea a avut loc în Lottstetten, Germania, chiar vizavi de un Lidl clasic, semnalând intenția clară a retailerului german de a intra direct în competiție cu discounteri specializați precum Action și TEDi.
Magazinul, operat sub denumirea Home & Living, se întinde pe o suprafață de aproximativ 500 m² și adună la un loc șase mărci proprii: Crivit (echipamente sportive), Esmara (modă), Livarno (decorațiuni și mobilă), Lupilu (produse pentru copii), Parkside (scule și unelte) și Silvercrest (electrocasnice). Sortimentul acoperă o gamă extinsă de articole: de la haine și accesorii pentru casă, până la unelte de bricolaj și jucării.
Lidl testează astfel o strategie deja validată de concurenți: magazinele exclusiv non-food, cu prețuri mici și ofertă diversă, care atrag un alt tip de client față de formatul clasic. Retailerul a mai încercat, în trecut, magazine temporare tematice, cum ar fi un spațiu Lupilu în Belgia sau unități Parkside în Ungaria și Polonia, însă aceasta este prima tentativă de a reuni toate brandurile non-alimentare sub un singur acoperiș, într-un spațiu permanent.
În paralel, segmentul non-food a devenit un pilon important în strategia de marketing Lidl. Retailerul german a investit masiv în vizibilitate: l-a cooptat pe Arnold Schwarzenegger ca imagine a brandului Parkside, a devenit partener oficial UEFA și sponsorizează activ o echipă profesionistă de ciclism.
Deși este vorba momentan de un singur magazin-pilot, plasarea lui strategică – aproape de Elveția, unde prețurile sunt sensibil mai mari – sugerează că Lidl testează atât interesul consumatorilor germani, cât și atracția turismului de cumpărături. Retailerul nu a oferit încă detalii privind o eventuală extindere a acestui concept în alte regiuni, dar contextul competitiv și succesul formatelor similare în Europa pot grăbi o decizie în acest sens.
Sursa: mediafax.ro
Autor: Claudia Gheorghe