Românii investesc mai mult în grădinărit și curți bine amenajate; uneltele și utilajele domină comenzile pe eMAG
Află din ce zone s-a comandat cel mai mult și ce județ e pe primul loc la numărul de comenzi.
Interesul pentru grădinărit și amenajarea spațiilor verzi a explodat în prima jumătate a lui 2025, potrivit celor mai recente date raportate de eMAG. De la pământ, îngrășăminte și pesticide, până la piscine, grătare sau fântâni arteziene, românii au comandat masiv pe toate segmentele din categorie. Cea mai mare creștere vine însă din zona uneltelor și utilajelor de grădinărit, unde volumul de comenzi s-a dublat comparativ cu aceeași perioadă din 2024.
Printre cele mai comandate unelte se numără mașinile electrice de tuns gazon, robotul de tuns iarba, scarificatoarele electrice, dar și drujbele pe benzină sau aparatele de spălat cu presiune. În top se mai regăsesc și motocoasele, pompele submersibile sau cele de stropit, semn că utilizatorii caută atât eficiență, cât și o întreținere completă a grădinii. O surpriză este cererea crescută pentru aspersoare de irigații și cultivatoare manuale, ceea ce confirmă popularitatea micilor grădini de legume în curțile oamenilor.
eMAG a publicat și un clasament al celor mai comandate unelte și utilaje de grădinărit în primele șase luni ale anului:
- mașină electrică de tuns iarbă/gazon
- scarificator și aerator electric
- robot de tuns gazon
- motocoasă
- tăvălug de grădină
- cultivator manual
- mașină manuală de tuns iarbă/gazon
- pompă submersibilă
- pompă de stropit electrică
- aparat de spălat cu presiune
- drujbă pe benzină
- aspersor pentru irigații
Segmentul de grădinărit dedicat culturilor comestibile a înregistrat o creștere de 26%, iar cele mai cultivate plante au fost tomatele „Inimă de bivol”, castraveții cornichon, fasolea, leușteanul și mărarul. În paralel, comenzile pentru articole consumabile – de la semințe la fertilizanți – au crescut cu o treime, iar pe partea de amenajări, clienții au optat pentru gazon, trifoi pitic sau flori de piatră.
Pe zona de decor exterior, în coșurile de cumpărături au intrat din ce în ce mai des bordurile separatoare, pietrele decorative, arcadele metalice, dar și fântânile arteziene. Iar pentru cine se pregătește de grătar, eMAG a înregistrat un plus de 18% la acest capitol. Modelele cele mai căutate? Grătarele pe gaz, modelele metalice pe cărbuni, discurile din oțel, plăcile de gătit, dar și versiunile de unică folosință. Pe partea de accesorii, românii au ales pastile pentru foc, lichide de aprindere, huse, ustensile de gătit și aprinzătoare electrice.
Cea mai mare parte a comenzilor a venit din mediul urban, iar topul județelor este condus de București-Ilfov, urmat de Brașov, Timiș, Cluj și Constanța. Aici s-au comandat atât articole de bază, cât și produse mai sofisticate sau utilaje pentru întreținerea terenurilor mai mari.
Chiar dacă pare un trend estival, cifrele din acest an indică o schimbare de comportament pe termen lung, în care grădinăritul devine o activitate practică și apreciată, cu investiții tot mai mari în echipamente, estetică și funcționalitate.
Autor: Claudia Gheorghe